baby Featured in de spotlights

5 redenen waarom je met een dreumes niet naar de sportschool hoeft

Knaagt het bij jou ook weleens, dat je al weken de geur van vers zweet niet hebt geroken? Of dat je die sportkleren alleen aantrekt omdat al je spijkerbroeken in de was zitten en je heus (héél) misschien ’s avonds naar dat body pump klasje gaat? Hoeft niet! Als jij een dreumes in huis hebt (of een peuter, of kleuter) krijg je elke dag een flinke workout. Dit is namelijk de dreumes-bootcamp-routine.

20 keer squats, drie keer per dag

“Mama, zit.” Je kleine wijst naar je nek en je weet maar al te goed wat hij wil: op jouw nek zitten. Zijn nieuwe ‘lievelings’. Helemaal als je regelmatig door je knieën zakt en heel hard “Gat in de weg!” roept. De volgende dag vraag jij je af waar die spierpijn in je benen toch vandaan komt. Misschien van alle squats met 12 kilo op je schouders?

10 keer kettlebell swings, ’s avonds na het eten

Moet jouw dreumes ook ’s avonds na het eten nog éven stomen afblazen? En gaat dit het beste door je kleine herhaaldelijk op de bank te gooien, gevolgd door een kietelaanval? En terwijl jij je kind van voor naar achter zwaait (“Eén, twee, één, twee… daar ga je!”) pak je even mooi die kettlebell swings mee.

Ontelbare biceps curls, de hele dag door

Die dreumes van jou kan prima zelf lopen en doet dit waarschijnlijk ook regelmatig. Maar soms worden de armpjes dramatisch uitgestrekt, de trouwe hondenogen opgezet en wil je mini stevig in jouw armen gehouden worden. Of het project “zelluf lopen” wordt éven gestaakt omdat jij – na het zoveelste rondje supermarkt of winkelcentrum – nú naar de auto wil. Dus lift je dit 12 kilo-gewicht, leuk verpakt in jouw oogappel, de hele dag door. En kijk nu maar ’s even in de spiegel: zie je dat bobbeltje op je bovenarm? Ja, een spíerbal.

Cardio, de hele dag door

Vindt jouw dreumes het ook heerlijk om simpelweg álle gangen van de supermarkt af te struinen? Of de blik op oneindig te zetten in het winkelcentrum en gewoon te gáán. “Stap stap!” Het lijkt wel alsof ze nooit moe worden en de conditie van een topsporter hebben – deze duurloop kan zo een uur duren. En jij? Jij gaat er op een sukkeldrafje achteraan om er zeker van te zijn dat je mini niet door de schuifdeuren naar buiten glipt, of toch een pot jam mee grijpt op zijn route om onderweg te besluiten dat het teveel bagage is. Pats!

Het ‘zelf vergeten te eten’ dieet

Wat zijn we toch goed in onszelf wegcijferen, wij moeders. Regelmatig maak je een bordje heerlijk eten voor je peuter en terwijl de prins of prinses dit op zijn troon naar binnen werkt, gebruik jij die tijd om snel de vaatwasser leeg te ruimen, naar de wc te gaan, of de was op te vouwen. Als jullie na het eten weer op pad gaan hoor je opeens een luide ‘rrrooaarrrrr’ – precies: je buik. Je bent zelf weer vergeten te eten. Nee, niet gezond, niet verstandig, soms wel de realiteit.

Disclaimer: Natuurlijk promoten wij dit crash-dieet niet. Volgende keer lekker een bammetje voor jezelf maken en opeten samen met je dreumes.

Wat doe jij allemaal voor fitness met je dreumes?

geen reacties

laat hier je reactie achter!